Första dagen

I onsdags skulle jag vara klar till åtta, vilket jag tänkte skulle bli riktigt jobbigt att gå upp till. Det visade sig vara fel. Jag vaknade första gången halv sex och sedan ungefär en gång i kvarten tills jag bestämde mig för att gå upp vid halv sju. Jag åt frukost - cereal och mjölk. Och när Jim fått liv i Michael åkte vi till Janette, min IEC (kontaktperson) och Jims syster.


Vi skulle åka och städa ur en lägenhet men först dumpa Michael hos Janette så han fick leka med sin kusin David som är några år äldre än Michael. Jag fick träffa båda hennes barn, David och Bree (tror hon heter Breonna på rikigt, men är inte rikigt säker) 13 år och Dominika, hennes utbytesstudent från Tjeckien (Czech Republic).


Sedan åkte vi och städade, jag fick damsuga och gå ut med saker till de båda bilarna. Jim har en jättestor amerikansk "truck" som är jättehög när man ska gå in i den. Vi fyllde hela bak på hans truck och åkte till Goodwill (som myrorna) och dumpade allt där. Sedan åt vi på Wendy's som är ungefär som McDonalds. Min första fast food, en chicken Caesar salad och cola.


Sedan åkte vi tillbaka till lägenheten och jag fick vila i Janettes bil medan hon gjorde klart sitt. Jet Lag, big time. Men jag lyckades inte somna rikgit. Satt och lyssnade på musik på någon radiokanal jag hittade. Sedan när Janette kom och vi två skulle åka hem till henne startade inte hennes bil. Radion hade också slutat fungera. Batteriet var dött. Great. Men Jim startade den med startkablar så vi kunde snart åka.


Väl hos Janatte spelade jag Wii med Michael, medan Janette och Dominika skrev in henne i skolan. Både Bree och David hejade på mig. Tydligen var jag också bättre än Michael, även då jag inte hade en aning om vad jag gjorde. Kanske en av mina dolda talanger. När Dominika kom hem igen spelade jag Guitar Hero Rock Band med henne och Bree.


Snart kom resten av min värdfamilj och lite mer släkt, Jim och Janettes syster Joy och deras mamma. Sedan var det mat - skinka, som påminde lite om julskinka utan garneringen runt den, något som var ungefär som potatisgratäng och självklart majs. Det serverades också Jell-O vilket jag glömde smaka.. men det såg precis ut som stelnad saft. Jag trodde det var till efterätt men Janette berättade att det åts tillsammans med maten.


Hela denna stora familjen är hur snäll och rolig som helst! En rolig sak som hände under maten var att Janette frågade mig om det var Maja som jag kallas eller om jag föredrar något annat. Jag svarade att det var Maja. Hennes man Tom vände sig mot henne och frågade "Did you think she wanted to be called Earl?" Jag fick också veta från Bree att hennes kompisar kallar Michael för "the Deamon Child", jodå det stämmer nog ganska bra det.


Efter maten fortsatte vi att spela Guitar Hero. Dominika gick och tog en nap och då hoppade Joy in i hennes ställe. Vi hade jättekul! Sedan börjades det spelas Wii igen, Sports Resort, och jag kollade bara på. Jet Lag igen, vid den tiden var jag riktigt riktigt trött. Vid ungefär halv elva åkte vi tillbaka hit till huset och jag somnade på en gång.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0