Homecoming dress

Idag har jag inköpt min klänning för homecoming. Jag åkte med Dakota och hennes mamma (som faktiskt jobbar som mattant i vår skola) till the mall i Coralville utanför Iowa City. Första affären vi gick in i provade vi varsinn klänning i - faktiskt de som vi köpte i slutändan. Vi la först undan dom och gick i fler affärer, men hittade inga andra. 


     


Sedan åkte jag med hem till dom och var med Dakota. Hon bor lite utanför Moscow, mitt i ingenstans. Nästan mitt i ett majsfält. De har fem kattungar! Svinsöta små varelser, dock bor de utomhus. Hon har också två syskon - båda utflyttade.

Vi spenderade mestadels av tiden framför datorn googlandes saker om sverige - kungafamiljen, slottet, björn gustafssons beatboxing, magnus betnérs standup i new york, innebandy. Också lite amerikanska saker typ som skillnaden mellan softball och baseball, någon standup komiker, och något litet jättesött skadedjur som hennes pappa brukar skjuta.

Jag har haft en rikigt rolig dag och tomorrow it's back to school som gäller och sedan ett EFmöte hos Janette. Så imorgon kommer jag få träffa de andra utbytesstudenterna i min IECgrupp, bland annat en norrman vid namn Christian har jag fått veta!

Ta hand om er Sverige! /M


Kommentarer
Postat av: Mami

Vilken fin klänning.

2009-08-31 @ 09:56:25
Postat av: Nathiie

självklart undrar alla vi tjejer hur dyr den klänningen måste ha varit! och såklart dakotas ansiktsuttryck av att se allas älskade björn ;)

2009-08-31 @ 18:35:06
URL: http://tuggleksak.blogspot.com
Postat av: L

najs majs bajs!

2009-08-31 @ 20:45:12
Postat av: annica

vilken fin! sen vill vi se den på dig också! :D

2009-09-02 @ 13:46:20
URL: http://annicade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0