Jag överlevde, nästan helt

Så igår var jag med på min första volleybollträning! Tro det eller ej, men det var faktiskt kul, större delen av tiden. Första delen var mindre kul.. Just nu är vi ungefär trettio stycken, men på måndag, tror jag, ska vi bli uppdelade i två lag - ett lag för de yngre och ett för det äldre och varsity (vilka är de bästa helt enkelt). Troligen kommer jag få vara med de yngre eftersom jag är totalt urdålig och nybörjare.

Träningen började med sju olika stationer, bland annat utfall (visst heter det så?), springa upp för trappen - över läktaren - och ner igen, hoppa hopprep, springa fram och tillbaka vid en låda..., sitta jägarsits(?) och liknade saker. Man skulle göra det på stationen utan stopp under en minut och sedan hade man en halvminut på sig att vila och ta sig till den andra stationen. När alla stationer var gjorda fick vi fyra minuter vila - innan vi började om igen.

Vi gjorde det två gånger, sedan parade vi ihop oss två och två och började kasta boll till varandra. Hon som jag var med lärde mig hur man ska göra och vi fortsatte medan de andra gjorde några andra saker. Sedan hakade vi på dom också. Gjorde massa olika saker med bollen över nätet, hehe, jag låter verkligen som ett proffs när jag föklarar detta. De sista tjugo minuterna jobbade vi på magmusklerna - endast. Kan det vara därför jag kan känna min mage i varje rörelse jag gör?

Jag kom hem, duschade, åt och gick och la mig. Vid sex imorse var det dags att gå upp - dags att besöka gymmet med laget. Kommer man inte och gymmar får man stanna efter träningen och springa. En tjej från laget kom och hämtade upp mig och skjutsade tillbaka mig igen när vi var klara. Innan klockan åtta låg jag i min säng igen, när jag sedan vaknade vid tio kunde jag känna varenda muskel i kroppen. Det kan jag fortfarande.

Halv fem är det dags igen! /M

Kommentarer
Postat av: Papsi

Visst är det härligt med träning Maja? Du lever ju som ett volleybollsproffs.:)

2009-08-12 @ 18:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0