Kasta sten i Mississippi

Är tillbaka i Moscow igen efter att ha spenderat helgen med min "värdsläkt" i Dubuque, Iowa. Vi bodde i ett hotell som ligger precis bredvid Mississippi och i hotellet fanns en waterpark. Första kvällen spenderade vi i the waterpark, åkte water slides och kokade oss i bubbelpoolen. Lärde känna Dominika, min värdkusin från Tjeckien, och lyckades undvika att bli dränkt av resten av släkten.

På morgonen åkte vi ut för att äta frukost. Amerikaner gillar att äta frukost, mycket frukost. Jag beställde en ost och skink omelett och fick potatis och två rostade mackor vid sidan om. De spelade abba - dancing queen i restaurangen och Tom (Janettes man) sa "isn't this the swedish national anthem?". Något jag gillar med amerikanska restauranger är när man nästan har druckit upp sin dricka frågar de om man vill ha en likadan till eller om man vill ha något annat. Sedan får man ett nytt fyllt glas av det man ville ha.

I Dubuque [Dubjuk] finns det berg, så mycket berg som det finns i den platta staten Iowa det vill säga. Och ett av de bergen åkte vi cable car upp för. Det var igen sån som hänger i luften utan den åkte längst berget upp. Väl uppe på toppen kunde man se tre stater på en gång - Iowa, Illinois och Wisconsin. Det var riktigt coolt.

Sedan åkte till ett gammalt fängelse, också det i dubuque, fick oss en liten föreställning bestående av bilder som projekterades upp på väggarna och lampor som släktes och tändes medan en röst berättade Dubuques och fängelsets historia. Dock hade rösten en bred dialekt från typ irland eller nått.. så jag förstod bara ungefär hälften av vad han sa.

Vi begav oss tillbaka till hotellet och gick sedan ut till Mississippi och satte oss ett tag. Några tog en promenad längst gångvägen bredvid floden, men jag, Dia, Dominika, Bree och Michael satte oss vid kanten på gångvägen och bara kollade. Med en stenfylld backe mellan oss och floden stod vi snart alla och tävlade om vem som kunde kasta sten längst. Jag vann inte.. men jag träffade i alla fall vattnet, nästan varje gång.

Vi återvände in till våra hotellrum och, med en spanjor i släkten, tog vi oss en siesta innan vi gav oss ut på jakt efter en 5-dollar-all-you-can-eat-pizzeria. Vi hittade den inte utan hamnade tillslut på en annan vanlig restaurang. Chicken Ceasar Salad, utan dressingen som aldrig dök upp, innan vi alla återvände till the waterpark.

En riktigt rolig helg vid the Mississippi med släkten Proctor! Idag fick vi sova till tio innan vi var tvugna att packa oss ur rummen och checka ut. Sedan bar det av till Moscow igen, med en drive thru på Donken för frukost - beagle med ägg, bacon och ost och apelsinjuice. Imorgon är det dags för skola igen, och tydligen lagfoto med the volleyball team. För att inte glömma träningen!

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0