Wilton vs Durant

Football igår mot Durant High School. De är tydligen våra rivaler. Jag föreslog att vi skulle klottra "Beavers" på deras skola, men ingen kände att det var en bra idé mer än mig.. Så Wilton Beavers mot Durant Wildcats. Haha Nope, ni läste inte fel - Wildcats. Dock ingen Troy Bolton i sikte - men så var det ju också football och inte basket.

Vi kom dit i halvlek, eftersom jag hade volleybollträning precis innan. Det var jag, Dakota, Rachel, Mckenzie, Ashley, Kelly (från Iowa City) och Kellys tyska utbytesstudent Paulina (som alla här kallar Pauline, eftersom de inte kan säga Paulina). När vi såg planen och alla killar som sprang runt där nere i sina överdimensionerade axelskydd och tajta byxor började både jag och Paulina skratta. Det kändes så konsigt att se det på riktigt.

Wiltons tyska utbytesstudent Tobias spelar football i skollaget. Dock spelade han inte under matchen. Alla amerikanska tjejer här tycker att han är jättesnygg, när jag sa att han ser ut som mer eller minre de flesta killar hemma ville de på en gång åka till Sverige. Killar här fixar inte håret innan de åker till skolan till exempel. Och en tjej sa att hon bara ville gå fram till Tobias och ta på hans fixade hår. Haha, lite mystiskt sådär.

I alla fall, Wilton vann matchen - 3 mot 0. Men jag fick inte se en enda Touch Down, då de är värda 6 poäng. Alla sa att alla spelade jättedåligt och att det var en jättetråkig match. Jag kan ju hålla med att det inte hände speciellt mycket. Förutom att vår Quarterback skadade sig och fick med hjälp av två andra spelare gå/hoppa av planen. Jag frågade Dakota om alla Quarterbacks är snygga, som de är i filmer, men tyvärr är så inte fallet. Dock är vår ganska så snygg. Så lite sanning kanske det finns i det.

Efter matchen åkte vi tillbaka till Wilton, där Founders Days Weekend går av stapeln denna helg. Denna helg är det altså x antal år sedan Wilton grundades, och det firas med en marknad i downtown Wilton. Lite som en mini Västerås mälarfestival, eller vad det nu var den hette i år. Det hände inte speciellt mycket där, utan tydligen är det ikväll man ska ner dit. Vet inte om jag kommer gå, men jag tror de andra skulle det.

Innan vi återvände hem åkte vi hem till Mckenzie och var ett tag hos henne. Hon bor i ett jättecoolt hus, som tydligen brukade vara a funderalhome. De har till och med en gammal hiss i huset. Min Interior Design lärare Mrs Budding brukar prata om Mckenzies hus som ett exempel på the Victorian style. Jag hade i alla fall en riktigt trevlig kväll och jag ser fram emot att lära känna dom bättre. Det är också vi som ska gå på homecoming tillsammans, jag, dakota, mckenzie, ashley, kelly och paulina. Girl Power! haha

Vi hörs Sverige! /M

Kommentarer
Postat av: annicaaaaaaaaa

Så amerikanskt med fotboll! När blir du cheerleader då?

2009-08-29 @ 21:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0