Todays B-day

Idag har varit en B-day, vilket betyder att Computer Applications - Basic Design - Government - Seminar - American History står på schemat. Tänkte jag skulle gå igenom dagen, sådär lite fint så ni får en känsla för hur mina klasser är på Bdays. Okie Dokie, extremt spännande för er!

Första lektionen - COMPUTER APPLICATIONS;
Typ som datakunskap egentligen. Vi får först ett papper, en "warm up", det är olika varje gång men det är oftast några frågor eller liknande som man ska skriva av i ett worddokument och sedan svara på där det står att man ska svara.

När det är gjort och utskrivet får man ett annat papper med själva huvuduppgiften för dagen på. Kan vara ett brev som ska skrivas på ett visst sätt, eller meny eller liknande. Än så länge har vi bara jobbat i Word, och eftersom jag gjort det förut är det inte speciellt svårt. Dock blir det krångligare av att progammet är på engelska när jag är van med det på svenska.

Även tangentborden är annorluna (förutom att å, ä, ö inte finns), vilket förvirrar mig varje gång. Till exempel sitter "-" och"_" på platsen där "?" sitter, och tvärt om. Enormt förvirrande. "-tecknet sitter också på fel plats, där ö sitter på vår dator. Och om du vill ha ett @ behöver man bara tycka in skift, inte alt gr.. mycket mycket förvirrande.

Andra lektionen - BASIC DESIGN;
Klassen skulle antagligen kallas typ bild och skapande i sverige. En av de klasserna jag tycker är roligast! Vi har precis börjat att göra varsitt kollage. Det är lite svårt att förklara.. Man får använda vad man vill och göra hur som helst, men det måste handla om något speciellt. Mitt ska handla om typ vara utan familjen, hemlängtan så sånt.. är det tänkt.

Man måste ha med fem olika material, något skrivet, och några olika sätt som man manipulerat materialen.. Hittills har jag målat med lila/blått/vitt/grönt och gjort massa ränder med en sax på en bok som ska bli mitt kollage.. hehe, jo vi får se hur det blir i slutändan. Men det är rikigt roligt! 

Tredje lektionen - GOVERNMENT;
Endast seniors i denna klass, och allt handlar om - the government. Chockerande. Själv vet jag knappt någonting om det amerikanska styret, men efter denna termin kommer jag vara expert, typ. Idag hade vi en tyst debatt. Istället för att prata skrev man istället på papper. Dock var inte ämnena speciellt intressanta.. det mesta handlade om hur mycket makt the government har och om det är rätt eller fel. Kände mig lite lost där.. hehe.

Mitt i government har vi lunch, och efter lunchen går vi tillbaka igen och fortsätter jobba i ungefär en halvtimme. Efter "Third Block" som det kallas (tredje lektionen) är det alla dagar, utom torsdagar, seminar. Idag satt vi och gjorde exakt ingenting under hela den halvtimmen.

Fjärde lektionen - AMERICAN HISTORY;
Denna lektion är egentligen för niondeklassare (freshmen), så resten av min klass här är 14 år. Inne på andra hela veckan i skolan och vi har än inte börjat läsa någon historia. Jag vet inte riktigt vad vi gör faktiskt.. Vi kollar på små filmer och sedan fyller i papper om till exempel bakgrundstanken med filmen, och liknande saker. Det man inte hinner med i klassrummet tar man hem som läxa. Men det är inte precis svåra saker.


Joo, så det var väl mer eller mindre min skoldag. För att svara på lite kommentarer kan jag berätta att Homecoming är den 19e september, tror jag, är inte helt säker. Klänningen kostade 78 dollar, tror jag, jag vet i alla fall att det kostade 530 kronor... Jag loggade in på banken och kollade, hehe. Hum.. vad var det mer? Jo just ja, Dakota skrattade åt lilla Björn, hon och hennes mamma tyckte dock att vår lilla prins var riktigt stilig och att jag skulle satsa på honom..... heh, tror jag hoppar över det.

Dags att åka till EF-mötet om typ tjugo minuter, vi höres sweeden! /M

Kommentarer
Postat av: Mami

Vilket långt möte! Inte tillbaka än?

2009-09-05 @ 10:11:48
Postat av: L

Nu tycker jag att du börjar bli lite dålig med uppdateringen måjjan!

2009-09-05 @ 16:08:18
Postat av: MosterLena.



Maj deeer MajsiMajken..!



Det är very najs to riid yor ouörd fråm åverthäär...hoppas du enjåjj dina amerikanska dagar.

Ouell, ouell...Ajm happii to hävv jouu in maj Haaart..!



Kraam från Moster fårever..!

2009-09-06 @ 15:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0