Bio på amerikanskt vis

Igår väcktes jag vid halv tio - frukosten var klar. Pankakor, våfflor, bacon, korvar, stekt potatis och självklart smör och sirap till pankakorna och våfflorna. Jag fick i mig en fjärdedel av min våffla innan jag kände mig totalt mätt. De andra hade både smör och sirap på sina, jag hade lite smör på en del av den men tog inte mer när den delen var slut. Jag förstår inte hur folk kan äta så mycket på morgnarna!

Sedan vid elva åkte familjen iväg till Jims mamma och jag stannade hemma vid tvn. Det var skönt att få lite ensamtid faktiskt, pratade lite med sverige och jag måste säga att jag tycker det är väldigt skönt att ha en sisådär 30 grader här istället för 17, haha.

Sedan på kvällen åkte jag till Muscatine med två från volleybollen och deras två kompisar och kollade på bio. Time Travelers Whife, en kärlekshistoria som har jämförts med The Notebook.

Det kändes väldigt amerikanskt att gå på bio här, köpa biljett i en liten lucka utanför biografen - endast sju dollar. Popcorn - 3,5 dollar. Flaska vatten - 3 dollar. Här dricker man vatten på flaska, inte ur kranen. Sedan var det bara att smyga in i salongen - som inte ens var full till en tredjedel - och själva välja platser. Stolarna knakade väldigt, och man kunde gunga på ruggstödet! Lutade man sig bakåt följde det med.

Vi missade början, eftersom de på något sätt lyckades köra vilse i Moscow innan de plockade upp mig, så det var en aning svårt att hänga med i filmen de första tio minuterna, men sedan gick det bättre. Filmen var rktigt bra, och sorglig, ni borde se den när/om den kommer till sverige. Mamma jag tror du skulle gilla den!

/M


Kommentarer
Postat av: Mami

Får hålla ögonen öppna! Låter bra!

2009-08-17 @ 12:06:40
Postat av: Anonym

Men, vem översatte filmen för dig? :)

2009-08-17 @ 15:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0