Tornado Valley

Jag sitter vid Dias dator sa ni far forsoka forsta utan alla prickar. Min dator star namligen for stunden och installerar sig med skrivaren sa att mina laxor kan skrivas ut. Extremt seg skrivare det dar.. hoppas bara att det funkar denna gang, hemma ville inte min nya dator kannas vid skrivaren. Hoppas innerligt pa att dessa har battre personkemi.

For nagra dagar sedan fick jag veta att Iowa
ligger i vad som kallas "tornado valley' och att det flera ganger per ar dyker upp tornados runt har omkring. En aning scary! Tydligen hade det forra veckan varit en i Muscatine, vilket inte alls ar langt harifran. I skolan sitter det ocksa lappar overallt om vad man ska gora "in case of fire or tornado". Far helt enkelt hoppas pa att jag lyckas undvika att blasa bort!

Skolan gar ganska bra tycker jag, denna vecka har vi ocksa borjat att ha "seminars" mellan tredje och fjarde lektionen, vilket gor att vi slutar tre. Seminar ar ingenting som seminarier pa KG, har sitter vi istallet i ett rum med ungefar femton personer fran varan klass (grade) och gor mer eller mindre ingenting i en halvtimme. Jag maste saga att jag inte forstar mig pa vitsen med det hela. Dagens seminar blev istallet en liten svenskalektion for amerikanerna. "how do you say i love you?" "how do you say you're my best friend?" "can you write that down for me? that's so cool!"

Wow, installationen har rort sig en procent framat under tiden jag skrev detta! amazing! Och nu maste datorn startas om ocksa.. Awsome! idag har jag smakat amerikansk choklad - Hershey's milk chocolate. Inte i narheten sa god som marabou, men det funkade i brist pa annat.

Idag har jag ocksa borjat sakna svensk mat.. extremt bra att gora det tre veckor in i tio manaders vistelsen. Men jag overlever, om an min insida kommer bli tackt av flott.. Men jag ska inte klaga, aven om det kanns som om jag har atit pizza i tre veckor - utan att ens ha atit pizza en endaste gang.. wierd.

Nu ska jag fortsatta heja pa min dator och skrivaren.. Saknar er lite grann Sweden!

/M

Kommentarer
Postat av: Papsi

Vore det inte intressant att få ha varit med om en tornado?

2009-08-26 @ 12:24:53
Postat av: jooe

om de är i närheten av där du på någon gång borde du gå :)

-> http://www.creationent.com/twilight/index.htm

2009-08-26 @ 15:04:42
Postat av: Johanna

Haha måste bara säga, att ettorna är hemska. Jag blir nästan lite rädd för dem. Och Tommy ropar upp ditt namn varje lektion nu mera. Och om jag minns rätt så frågade han senast idag när du kom tillbaka XD

Hoppas du har det bra där borta.

2009-08-26 @ 16:51:55
Postat av: Mami

Om du tänker blåsa bort kan du ju blåsa åt det här hållet!

Kramis

2009-08-27 @ 13:52:28
Postat av: annica

Jag kan äta marabou för dig också =) hehe

2009-08-28 @ 17:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0