Två veckor in the states

Nu har jag bott här i två veckor, eller som mamma räknade ut - en tjugondel av tiden. Det är alltså bara nitton delar kvar, ungefär. Tiden går sjukt fort! Och skolan har inte ens börjat än.

De senaste dagarna har jag inte gjort mycket mer än att kolla på filmer och igår tränat. Vi har blivit uppdelade i lag nu - varsity, JV och freshmen. För er som inte vet det kallas de som går första året på high school för freshmen, sedan följer sophmores, juniors och seniors. Jag kommer vara senior. I alla fall så hamnade jag i laget med freshmen, vilket inte är så konstigt eftersom jag är totalt nybörjare.

Dock ser jag ut att passa in bland dessa 14åringar..... Det är sjukt hur gamla alla ser ut att vara, och jag har fått höra att jag ser ut att vara 14, sånt där som man hoppar av lycka av att höra. Jag försöker intala mig att de kommer se ut som trettio när de är tjugotvå... Hoppas jag. 

/M

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lisa visade bilden på 2 st av tjejerna, och ja de såg ju inte precis ut som att de var 14 år!!! Själv gissade jag på 18-19 år...!!

2009-08-18 @ 21:24:35
Postat av: Michelle

Det stämmer alltså att amerikanska ungdomar ser typ 5-7 år äldre ut än vad de är egentligen då.. T__T' så läskigt.

2009-08-19 @ 01:30:38
Postat av: Dan

har du kollat upp "13-åringen" än? jag är nyfiken, hehe.

2009-08-19 @ 11:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0