Fyrhjulingar och så ska jag bli mamma!

Nu har jag precis kommit hem från Dias föräldrar där vi har varit hela dagen och åkt fyrhjuling! Svinkul! Det spöregnade när jag vaknade igår så idag var det riiktigt lerigt i the ponds som vi bland annat åkte i. Jag satt bak på Dias fyrhjuling när vi åkte där det var som lerigast och jag blev helt täckt av det geggiga, fick även lite i ögat.. Men det gick bra och var jättekul!

Alla fastnade hela tiden i geggan och de andra drog upp eller puttade på med de andra fyrhjulingarna. Det va rikigt kul att kolla på, det hände mig och Dia också två gånger, Jim fick sätta fast vår fyrhjuling i hans och dra upp den. Min värdkusin Mckenna (tror hon är min värdkusin i alla fall... hum) körde av sin framaxel så framhjulen slutade fungera. Men den funkade fortfarande eftersom den var fyrhjulsdriven.

Tänkte dra en liten snabbis genom de senaste dagarna innan jag glömmer bort vad som har hänt. Måste bara påpeka innan att det är ett bra tecken om jag inte sitter vid datorn hela tiden när ni är uppe, bara så att ni vet. Men okej, i.. um, torsdags åkte jag, jim och michael till skolan och skrev in mig och michael, skrev in honom också eftersom han ska börja ettan.

Skolan ser exakt ut som en skola gör i filmerna, skåp längst väggarna i smala långa korridorer med dörrar till klassrum på sidorna. Minns inte alla klasser jag ska ta, skriver in dom när jag fått min dator kopplad till det trådlösa nätverket, sitter med en internetkabel ikopplad nu. Men jag måste ta engelska, goverment och US history för ef, och för skolan måste jag ta Life Skills, vilket alla seniors måste ta, och ett halvår idrott.

Sedan valde jag bland annat till bild (två kurser tror jag), sociology, choir (hey kan vara kul.. de åker bland annat en vecka till florida!) Sen minns jag inte rikigt vad mer jag tog. Men jag fick veta sen av Dia att i Life Skills klassen kommer jag få en docka som jag måste behandla som mitt eget barn i tre dagar! Som gråter på nätterna och som man måste mata och byta blöja på.. Precis som de hade i.. vart var det? OTH? Det finns en liten ikopplad dator i den som känner efter hur bra jag tar hand om "barnet". Kan bli spännande... Jag ska bli mamma!

De gillade verkligen mina presenter! När Michael öppnade och såg bilen utbrast han "YES!" och Jim undrade varför jag lämnade Sverige för iowa ifall sverige ser ut som det gjorde på bilderna i boken.

I fredags när jag vaknade undrade Jim om jag ville åka med Janette och hennes barn och shoppa. Så vi åkte ut till ett the mall i Iowa City och spenderade större delen av dagen där. Vi åkte också till Wallmart och köpte oss lite school supplies, jag måste anatgligen köpa flera block och sånt senare, men jag borde klara mig de första två veckorna, eller nått.

Jag följde också med Dia och handlade igår. Okej, allt blir lite blandat i detta inlägg, men ni får försöka hänga med. De hade massooor av nästan allt, speciellt munkar, flingor, och pudding verkar de gilla. Of course också dricka i mängder. Det arbetade en snygg kille i köttdisken... hehe. Men sen märkte jag en sak! I denna affär plockade de i kassan själva upp alla saker ur vagnen och la upp på bandet, och sen var den en annan som la ner det i kassar och till och med körde ut kassarna i vagnen till bilen och hjälpte till att lägga ner det i bilen! Det kallar jag service!

Nej men nu ska jag väl ta och sova skulle jag tro, imorgon kommer Janettes familj hit och ska äta på kvällen. Träffade också Janettes nya Spanska son igår, tror han heter ivai, alla säger olika, men jag tror det är rätt. De ska komma vid ett någon gång, och så länge jag är vaken då så får jag sova imorgon. Får se hur länge jag kan sova. Jag börjar faktiskt mer eller mindre komma in i denna tiden nu.

Till sist måste jag bara nämna lilla HarleyJay! Familjens "lilla" hund. Det är en rottweiler och han är enorm! Och hur snäll som helst! När han står upp kan han lägga huvudet på bordet utan problem. Han är inte vidare uppfostrad dock.. han dricker gärna ut toan.. Och nu kom han och dregglade över mitt tangentbord, underbart. Men nu ska jag sova faktiskt. Ni får ha det så så bra där hemma och ta hand om sverige tills jag kommer tillbaka!

/M


Kommentarer
Postat av: Dan

underbart det låter där borta. Grattis till barnet! jag såg såna lektioner på ett nickelodeon program förut! haha, när börjar du skolan? :P

2009-08-09 @ 16:49:21
Postat av: milla

haha va trevligt att du ska bli mamma :D lägg in lite bilder vettja :) Puss!

2009-08-09 @ 20:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0