A real Iowa winter

Inne på min andra snow day i rad nu. Jag är extremt glad att jag kunde stanna i sängen imorse, och inte behövt gå ut sedan i tisdags. Det är nämligen kallt ute. Och med kallt menar jag inte -5 och lite blåst, med kallt menar jag -20! Med vinden inräknad är dte närmare -30! Jag har som sagt inte varit ute än, och jag längtar inte tills jag måste..

Jim sa att detta väder troligen kommer hålla i sig under december och januari. Jag är glad att det inte kommer hålla i sig till april i alla fall! Februari är tydligen lite som vår april, ena dagen kallt och andra dagen varmt. Jag har en känsla av att jag måste införskaffa mig en varmare jacka.... och troligen termobyxor. Någon gång ska det väl åkas pulka också!

/M

Kommentarer
Postat av: L

här i oslo är det sådär +5 grader och regn. lite snö skulle inte sitta fel. längtar ju ihjäl mig efter kjelkerace ;)

2009-12-10 @ 23:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0