Three Christmases

På julafton vid fyratiden kom Joy och hennes nya pojkvän hit. Hennes pojkvän heter Donald och kommer från Bahamas, där hela hans familj fortfarande bor (Vi hoppas alla på ett bröllop - i bahamas!) Vid halv sex kom sedan familjen McMahon - Janette, Tom, Bree, Davis, Dominika, Ivai och Anders (deras gamla utbytesstudent från SVERIGE, som är här över jul.)

Julfirande i denna familj var egentligen som vilken annan get-together som helst, om man bortser från julklappsöppningen. Efter de kom åt vi mat - buféliknande, med amerikansk mat - chili, bbc beef, ost, korv mm. Efter det var det öppning av pressenter som gällde - alla paket delas ut, och sedan tar man turer att öppna några var.

Sedan kollade jag, Dominika och Ivai på The Grinch (Grinchen). Efter det spelade några Wii, och vi andra kollade på, samtidigt som jag och Anders pratade svenska. Sjukt att prata svenska igen.. I början svarade jag på engelska, men efter ett tag blev det lättare igen. Dominika satt och glodde på oss och sa att det lät konstigt. När klockan var ungefär tio åkte de hem igen.


Dagen efter - Juldagen - den riktiga julen i detta land. Väckte Michael mig vid åtta genom att slänga sig på mig och slå på min säng... Bara att dra sig upp och kollapsa i soffan istället. Paketen delades ut på samma sätt som tidigare. Och efteråt återvände jag till min säng och somnade, för att bli väckt åter igen av en Michael som annonserade att frukosten var klar och att jag kunde sova efter den. Amerikansk frukost - Ägg, korv, våfflor, potatis-saker..

Jag sov i typ en halvtimme till - till elva, och sedan gjorde jag mig iordning för att åka till vårt tredje julfirande. Dias bror bor i ett enormt hus i Davenport. Vill man bygga ett hus i det området måste hurset vara värt minst $ 500 000. De har fem barn, men en av dom var hos sin mamma. Den äldsta är dock ungefär 14 år. Så jag hade inte överdrivet roligt där i början. Vi öppnade presenter igen - samma sätt. Och sedan kollade vi på Dirty Dancing, innan vi började spela Rock Band - The Beatles. Det var i alla fall kul!

Sedan var julen över. Jag fick många presenter dock; ungefär sex par varma mysiga byxor, tre tröjor, fem par fluffiga strumpor, en filt, en snuggie, massa godis, en word seek-bok, presentkort på Walmart på $100! Tror det var allt.. Jag fick världens chock när jag öppnade presentkortet - jag förväntade mig typ $20, en normal summa att få från sin värdmammas föräldrar.. men inte! Glad blev jag i alla fall!

/M


en Snuggie



Kommentarer
Postat av: pem

köp en varsin snuggie till mig och johanna! ;)



2009-12-30 @ 16:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0