Hakuna Matata

I väntan på janettes familj kan jag ta och passa på att berätta om gårdagen. Första dagen på jullovet, den 23e. Elly (tyska tjejen jag lärde känna i Chicago) och hennes värdmamma kom och plockade upp mig, och vi åkte hem till dom. Vi bakade kakor, typ cocostoppar, underbara blev dom! 

Efter ett tag kom hennes vän från skolan dit också. Miriram, en tjej som också är utbytesstudent (men inte med ef). Hon är från Tanzania, sjukt coolt tycker jag! Hon berättade att det är hennes första vita jul, och eftersom hon inte är van med kylan, glömmer hon ofta sin jacka hemma när hon ska någonstans. Så fort det är sol ute, tror hon att det är varmt ute.. Och tydligen är det inte fult att kalla någon tjock i Tanzania, hon tyckte det var konstigt att det är det i både usa, tyskland och sverige.

Hon berättade också att hemma har dom papegojor som vakthundar! Dom lär dom att ropa "tjuv" när det är någon som kommer som den inte känner igen. haha, Så coolt! Hon berättade också att "Hakuna Matata" från djungelboken är Swaihli! Också Simba, betyder lejon, och Rafiki, betyder vän! Hon sa också att hon skulle bli riktigt arg om vi kom till Tanzania någon gång och inte bodde hemma hos henne, hehe, så nu har jag boende i Tanzania!

God Jul igen! Ta hand om lilla Sverige för mig! /M

Kommentarer
Postat av: Papsi

Inte för att jag vill verka petig, men Hakuna Matata är inte från Djungelboken utan från Lejonkungen. :)

2009-12-24 @ 20:39:44
Postat av: Ka

fin bogg

&& god jul !:)

2009-12-24 @ 20:54:08
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Florentina

:)

2009-12-24 @ 21:38:17
URL: http://florraya.blogg.se/
Postat av: L

jag följer med till Tanzania, lätt!

2009-12-24 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0