Let it snow, let it snow, let it snow

Amerikaner är roliga varelser. Det är nu snö ute, plus att det snöar, så skolan slutade tidigare idag (halv två istället för tre.) Fråga mig inte varför... Det är max tio centimeter snö, och snöfallet är knappast enormt. Men i skolan kunde man ju inte stanna! Det kanske har något att göra med att över hälften av eleverna kör bil till skolan, och vägarna antagligen är lite halare än vanligt, men folket här beter sig som om det vore två meter snö + snöstorm. "You don't have to walk home in the snow, do you?"

Imorgon talas det om att vi ska få ha en så kallad "snow day" - ingen skola på grund av snön. Något som Sverige borde börja med! Alla blir chockade när jag säger att jag aldrig haft en snow day. But doesn't it snow a lot there?Men det är dock inte på grund av decimetern snö som nu ligger på backen, utan stormen som tydligen ska komma under natten. Kan inte skolbussarna komma ut på morgonen, blir skolan inställd.

Jag hoppas innerligt att det fortsätter snöa, så jag får sova imorgon! /M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0