Förhoppningar mot min vilja

Jag vill hem. Hem och se ifall jag har fått ett brev som bekräftar att jag faktiskt redan har blivit placerad i en värdfamilj. I handboken jag har fått står det tydligt att familj får man mellan maj och agusti - alla som får innan är undantag. Tydligen måste jag vara ett STORT undantag. Det är bara januari! Jag har inte ens genomgått läkarundersökningen än. Kanske har jag en smittsam och dödlig sjukdom. Men tydligen vill de ha mig dit i alla fall. 


För att vara ärlig måste jag säga att klimatet där familjen bor inte är det bästa. Det kunde definitivt vara värre. Men det är lagom dåligt för att jag ska bli löjligt besviken. Mer eller mindre precis som i Sverige. Jag som hade sett fram emot en grön och varm jul. Finns i och för sig inget som säger att julen inte blir grön.. Vad skulle vara mer svenskt?

Jag borde inte bli besviken. Hela tiden fram till nu har jag ägnat mycket tid till att inte få upp några förhoppningar. Tydligen var jag inte så bra på det. Men jag hoppas faktiskt att detta är min värdfamilj nu. Trots klimatet, och storleken på staden (pyttepyttestad). Jag vill ha något konkret att dagdrömma om. Förhoppningar som faktiskt kan inträffa. Palmerna är utbytta mot åkrar.

Jag vill hem. Sen börjar drömmarna, /M

19 Januari, 13:44


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0