Nybesiktigad och klar

Och så var jag besiktigad och klar för att få åka. Rent medicinskt.  Sjukt lång tid innan avresan, och jag kommer antagligen bli dödssjuk innan även då jag blev godkänd nu. Men som sagt blev jag godkänd, eller vad man nu ska kalla det för.

Det började bra genom att läkaren kollade på pappret, började fylla i enkla uppgifter för att sedan stanna upp, kolla på mig och, med extremt svenskt uttal, fråga "Gender - vad betyder det?". Men som tur är jobbar hon inte som engelskalärare. Alla rätt på mitt syntest fick jag, men innan är jag alltid lika rädd för att de ska upptäcka att jag är blind. Någon gång kommer det hända, det är jag säker på.



Idga har jag också fått se bilder av min värdfamilj för första gången också. Det var riktig kul, och i helgen (för jag tror inte jag hinner innan) ska jag skaffa fram lite bilder på min familj och vårt hus och skicka iväg till dom. Inte för att jag vet varför de egentligen skulle vilja se min familj. Men tydligen ville de det. Jag har också fått reda på att deras hund väger mer än mig...

Det kan vara bra att veta.. hum, /M

26 Januari, 16:16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0