So you speak german?

Igår pratade jag på facebook med en tjej som jag kommer bo nästan granne med i USA. Hon kommer gå i min skola också. I alla fall så pratade vi lite allmänt, innan hon skulle åka och kolla på en "prom dress". Vad som känns mer amerikanskt än det har jag ingen aning om. Av henne fick jag i alla fall det första konstiga frågan om sverige;

So you speak german? Öhm, nej. Jag förklarade att vi pratar svenska. Is that like german? Jag förklarade snällt att jag inte förstår tyska alls. Hon sa sen att hon tyckte att jag var duktig på engelska. Jag berättade att jag har läst engelska sen trean i skolan, vilket hon svarade "wow" på. Tydligen lär de inte sig ett annat språk förrän de är femton.

Jag fick också fram att hon gillar One Tree Hill - sånt gillar vi! /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0