I'm the Vice President.. and a mom......

Jag kan ärligt säga att jag aldrig trodde att jag skulle hålla tal inför runt åttio high school elever i america. Jag kan också ärligt säga att jag aldrig trodde jag skulle inleda talet med orden "I'm Maja Gustafsson and I'm the Vice President of the Lighthouse Party." Men det kommer bli min verklighet på måndag. Vem skulle trott det?

Vi har nämligen startat upp partier i vår government klass. Och på något sätt blev lilla jag Vice President. Vilket betyder att jag måste hålla tal. På engelska. Inför folk. Vilket jag givetvis kommer göra utomordentligt bra! ...svälj.


Jag har också blivit mamma. Märkliga saker hände här på andra sidan atlanten. Min lilla dotter ligger, as we speek, och sover några meter härifrån. Jag måste namnge henne, innan måndag, så namnförslag välkomnas! Den lilla ängeln grät tre gånger efter jag lagt mig - redan innna jag hunnit somna, och sedan nio gånger under nattens gång. Underbart. Jag hoppas innerligt att det var min svåra natt. Nu har hon dock sovit i flera timmar, kan hon inte sova på nätterna istället?!

heh, tror inte jag ska bli mamma any day soon..... /M



Kommentarer
Postat av: Sanna Storm

Heej Majsen, döp ungen till något "typiskit svenskt" gå igenom kopparlundens namnlista:)

Saknar dig här i Sverige!

Kramkram

2009-11-22 @ 00:46:35
URL: http://sannamichaelastorm.blogg.se/
Postat av: milla

hihi va kul att du blivit mamma :D

hehe, håller med sannibanani, ta något riktigt svenskt ;P



masoor av kramar! <3

2009-11-22 @ 13:32:05
Postat av: Mami

Vad kul att jag har blivit mormor!! Vet du vem som är fadern?

2009-11-22 @ 15:28:34
Postat av: L

cute baby! jag är stolt moster. men fadern måste ju vara lika svart som lakris om du skulle kunna få ett så mörkt barn! ;)

2009-11-22 @ 18:59:06
Postat av: nathie

måste tyvärr hålla med dem andra,döp något riktigt svenskt som "astrid" eller ingrid" haha, och den där ungen, lovar att de har gömt en riktig unge under all plast.. haha

2009-11-22 @ 19:35:36
Postat av: jooe

döp den till johanna XD hehe.. lr ulla

2009-11-23 @ 19:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0