Thanksgiving weekend

Denna helg har varit riktigt kul! Thanksgiving var roligt, massor av mat och spel. Alfapet, eller Scrabble som det kallas på denna sidan av jorden, spelades några gånger - enormt många ord på engelska med bara tre bokstäver  jag kan..

Det blev ingen midnattshopping, på fredagen blev det istället att ligga i soffan och kolla på film, och tvätta alla mina kläder. Det behövdes kan jag säga. Sedan på kvällen åkte jag och Dia till Davenport och gick på bio - The Blind Side, jättebra film! Youtubea trailern så får ni se vad den handlar om. Överkänsliga tittare bör nog ha med sig pappersnäsdukar till bion dock.

Lördagen var Dias födelsedag, vilket vi knappt firade alls. Men morgonen började tidigt för mig, med basketträning klockan åtta sharp! Alla var döda och undrade varför vi behövde träning, eftersom vi har en vecka till nästa match.. Dias föräldrar kom förbi ett tag på eftermiddagen i alla fall, och sedan åkte vi åter till Davenport - denna gång för New Moon!

Visst var filmen bra, men jag var sjukt besviken på Edward! Nej nej, i denna film var det Jacooob som var hetingen! Och inte endast för att han var utan tröja i 50% av filmen... (bara nästan endast). Vill se Eclipse nu! Premiär 30 juni!

Igår var också en rolig dag! (förutom att jag missade annica..) Först familjereunion med the Proctors, massor av mat! vad jag äter hela tiden.. Och avslutades med bingo, där jag vann NADA (och då menar jag den spanska betydelsen av ordet, inte vår lärarpraktikant från nian.......)

Efter reunionen följde jag med Joy och shoppade i Davenport. Hon köpte julklappar, och jag lekte med leksakerna i affärerna.. hehe. Vi hade det riktigt trevligt, och avslutade kvällen med ett restaurangbesök. Du vet att du är i usa när du beställer hamburgare på en restaurang där du blir placerad när du kommer in. Vi åt också efterätt. Jag ville inte höra talas om mat efter det!

/M

Kommentarer
Postat av: L

men nej. du får dålig smak av att vara i usa. robert pattinson är mycket snyggare än barnrumpan taylor lautner!

2009-11-30 @ 17:16:02
Postat av: farmor/farfar

Du är verkligen duktig på att hålla oss informerade om delar av det USA-liv. Fortsätt med det. God fortsättning. Kram!

2009-11-30 @ 22:34:12
Postat av: annica

åh då kan vi se Eclipse tillsammans! Och ja.. tråkigt att du missade mig, bestämt en tid till på söndag! love you

2009-12-01 @ 22:11:37
URL: http://annicade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0