Halloween party

Igår var det Janettes årliga Ef halloween party. Det var tre olika IECgrupper inbudna, inklusive min. Vet inte rikgit hur många vi var, men kanske trettio pers sammanlagt, om min uppfattningsförmåga inte är helt off.. vilket den troligen är.

Utbytesstudenter från tyskland, finland, italien, nederländerna, tjeckien, slovakien, spanien... tror det var alla länder, och sverige förstås, dock var jag den enda. Men en av finskorna kunde svenska, hon hade bott i lund, så vi sa några meningar till varandra innan vi började prata engelska igen. Det känns väldigt märkligt att prata svenska numera. Har kommit fram till att jag mer eller mindre bara tänker på engelska numera också. Det är lättast så.

Vi grillade korv och åt muffins och brownies och allt vad det var. Allt utomhus runt en liten eld. Vi åkte också på en vagn på höbalar runt bland majsfälten i ungefär fyrtio minuter. Det var en aning kallt, men när vi kom tillbaka och placerade oss vid elden fick jag tillbaka känseln i tårna igen.

Efteråt stannade jag, tyska jerome och tyska tobias och sov över. Halv två gav jag och dominika upp och gick och la oss, medan killarna satt uppe till halv fem. På morgonen vaknade vi vid halv nio av att Brees kompis ringde och de började prata (dominika och hennes värdsyster bree delar rum). Nere i köket väntade pankakor med sirap på äkta amerikanskt vis.

PUSS på er, ta hand om sverige! /M

Kommentarer
Postat av: jooe

puss

2009-10-26 @ 12:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0