Some stuff I've forgot to mention

Tänkte ta att berätta lite kort om saker som har hänt men som jag av någon anledning inte nämnt här.

I början av oktober hade vi en "fill the gym pink night" i volleybollen. Det var en match i Tipton (om jag inte minns helt fel, vilket jag i och för sig troligen gör..), och alla var rosaklädda. Bollen vi spelade med var rosa och vit, vi alla hade rosa specialbeställda tröjor (båda lagen) med våra nummer på och publiken var mestadels klädda i rosa t-shirts som hade sålts veckan innan. Allt för bröstcancerforskning.

Jag har sovit över hos Dominika (vilket jag kanske har nämnt förut?) och vi var ute på långa promenader och bara pratade. Det är rikigt skönt att ha en nära vän, kusin i detta fall, som förstår precis vad det är man går igenom, saker som ni hemma inte förstår, och som Amerikanska vänner inte förstår heller. Det var i alla fall välbehövligt och väldigt roligt!

Kollade på west libertys football game tillsammans med några nyblivna vänner. Hoppades på att träffa dominika där, men hon var hemma och var sjuk. Dock kom hela familjen McMahon hit i lördags, så jag fick träffa henne då. De vuxna hade game night, och spelade kortspel och allt vad det var. Själv kollade jag och Dominika på high school filmer som hon helt och hållet sågade sönder...

Vi förbereder oss för The Variety Show i kören, där vi ska sjunga. Det är någon årlig grej de kör med, hela kören sjunger och mindre grupper uppträder. Kören (vilken jag är med i, om någon missat den detaljen) ska också uppträda på Veterans Day, sjunga den sjukt långsamma och höga låten Song of the Unsung Hero samtidigt som ett bildspel visar bilder på militärer som folk häromkring känner. Folk blir väldigt rörda har jag hört. Jag ska sjunga en Descant part, vilket har eextremt höga toner i... Kan bli intresant.

Jag tror det är allt jag kan komma på för tillfället. Maybe kommer på mer någon annan dag.
Annars höres vi snart Sweden! PUSS på er! /M


Just ja, Homecoming är en årlig dans som alla high schools i USA har. Homecoming week är veckan innan dansen, då det är olika aktiviteter varje dag för eleverna för att bygga school spirit (kan jämföras med kg-känslan en aning), varje dag har också olika dress-up teman (typ nerd day då alla klär ut sig till nördar).

Kommentarer
Postat av: L

ja det känns faktiskt som det var hundra år sen! får ta en favorit i repris så fort du kommer hem ;D

2009-10-20 @ 23:36:13
Postat av: Moster.



Puss på dej Majsen.



Saknar ditt skratt, dina ögon och MajaKram lite då och då.



Kom Heem snart.........Moster.

2009-10-21 @ 19:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0