The homecoming dance

Så the homecoming dance var igår. Det började smått tråligt med lots of pinsam tystnad, men slutade riktigt roligt! Och jag ber om ursäkt över att mina meningar troligen blir sämre och sämre på svenska, med fler och fler engelska ord. Det är mer eller mindre vad som händer efter sex veckor i amerikat.


                                             


I alla fall, Neal kom och plockade upp mig och jag fick en sån där liten bukett att ha på handleden! Mycket mer amerikanskt blir det inte! Dia tog en bild på oss, och jag ska försöka leta upp den bilden imorgon. Sedan åkte vi hem till honom för att ta fler kort (amerikaner älskar att ta kort när de händer speciella saker) och träffa de två andra paren som vi skulle gå med.

Sedan åkte vi alla i en minivan utan ac till Muscatine där vi åt på Applebee's (en amerikansk restaurangkedja). Allt detta var ganska konstigt eftersom endast killarna kände varandra, men som tur var pratade en av dom ungefär hela tiden, haha. Efter maten åkte vi tillbaka till Neals hus och dödade tid med Austin Powers och pingis.

Klockan blev i alla fall tillslut åtta och vi begav oss till dansen. Efter ett tag där träffade jag tjejerna jag från början skulle gått med, och jag spenderade mestadels av tiden dansandes med dom. Vi hade det riktigt kul! Dansade några danser med Neal också, så tro inte jag bara dumpade honom där på dansen. Dansen skulle sluta 11.30, men 11.10 var det någon som drog igång brandalarmet, så alla var tvugna att gå hem.

Det blev en riktigt rolig kväll tillslut i alla fall! Och jag ser redan fram emot Prom, men det är ett tag kvar tills dess! Imorgon har jag ingen skola, tror att det är någon slags studiedag. Men på eftermiddagen har jag en volleyboll match, ska faktiskt bli kul även fast jag är ganska säker på att jag inte kommer få spela. Snart så hoppas jag att jag är bra nog, några träningar till så! haha

Vi höres Sverige! PUSS på er! /M


Kommentarer
Postat av: jooni

puss på dig

2009-09-21 @ 10:49:24
Postat av: Mami

Sötis

2009-09-21 @ 14:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0