Det amerikanska livet tillbaka som vanligt

Livet är tillbaka som vanligt här i unitade staterna, så vanligt som det nu blir för mig här, allt är ganska så väldigt ovanligt fortfarande. Men efter en vecka av kontsigheter under namnet homecoming week, är allt vanligt igen. Förra veckan hade vi inte seminar utan gick istället efter torsdagsschemat hela veckan, fast istället för att gå hem när klockan blev två samlades skolan och gjorde olika lekar och liknande.

Första dagen pyntade vi skolan och Wilton inför homecoming; skrev på fönster, hängde upp saker på väggarna med mera. De andra dagarna körde vi Dodgeball, två olika eating contests (chokladpudding och potatismos, potatismosätartävlingen var något av det äckligaste jag någonsin sett..), Twister (hela gympasalen var fylld av twistermattor, jag åkte ut näst sist på min matta på grund av lite små svårigheter med left och right), Powder Puff Football (football när tjejerna spelar och killarna coachar) och dragkamp mellan klasserna. Tror det var allt...

Men nu är allt som vanligt igen. Höll på att gå till fjärde lektionen direkt idag men insåg som tur var innan jag kom till klassrummet att vi skulle ha seminar först. Kunde blivit smått pinsamt, men jag är ganska säker på att jag inte var ensam om det. Sedan var det att åka hem, äta en liten chipspåse och några små kitkat innan det var volleyboll som gällde.

Jag har gått all-in för den amerikanska dieten! Jag älskar denna mat! Chips, popcorn och choklad finns tillgängligt hela tiden, för att inte tala om läsk! När det kommer till själva mat-maten är det nudlar eller kött som gäller.. i början kände jag mig en aning flottig på insidan (som min syster så fint uttryckte det) när jag hade ätit pizza tre dagar i rad, men jag har nu vant mig.. Till mitt försvar kan jag tala om att två av de dagarna hade vi bortamatch och den enda mat som finns tillgänglig då är mer eller mindre pizza. Gooood pizza.

Imorgon är det skola, gym, hem, träningsmatch mot JV-laget (vilken jag troligtvis inte kommer spela i) och sedan läxor som gäller. En normal dag i mitt amerikanska liv. I helgen ska jag sova hos Janette och umgås med min tjeckiska kusin Dominika, vilket ska bli riktigt kul!

Vi höres snart igen Sverige, och kommentarer uppskattas enormt! /M

Kommentarer
Postat av: L

Åh lyllos dig, heh :) själv får jag plugga liver ur mig och alla sa att skolan var lätt..min skola är hemsk!!:P vart i usa är du?

2009-09-23 @ 06:00:05
URL: http://lisaiusa.blogg.se/
Postat av: Papsi

Vad är en twistermatta?

Bilder, jag vill se bilder Maja.......

2009-09-23 @ 08:36:42
Postat av: L

Jag säger igen, tur att det är du och inte jag som åke dit. På hemresan hade jag behövt tre säten för mig själv om jag hade bott i usa i tio månader. Men hoppas din rumpa växer :D mohaha.



och pappsen, vet du inte vad en twistermatta är? det trodde jag att alla visste!

2009-09-23 @ 20:58:47
Postat av: farmor och farfar

Vi vet inte heller vad en twistermatta, men det är kanske inte så underligt. Vi läser din blogg med nöje och glädje. Du tycks ha fullt upp med både det ena och det andra. Va kul! KRAM!!

2009-09-23 @ 21:30:51
Postat av: you best friend anonnonicoca

vem vill ställa upp i en ätartävling med potatismos?! GROSS! hehe

2009-09-24 @ 23:25:15
URL: http://annicade.blogg.se/
Postat av: Therese

Du Maja, jag måste berömma din blogg. Läser den ganska ofta och det tycker jag är mycket intressant! =D

Jag har bara en fråga, vad är "homecoming" för något? xD Homecoming dress och massa, vad är det? HAHA... Blåsta lilla jag ;)

Ha det bäst// Therese från KG

2009-10-05 @ 20:46:15
URL: http://erikssontherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0