Kill the Indians! ...eller nått

Är precis hemkommen från the homecoming pepralley, vilket ni inte har en aning om vad det är. Ett pepralley är när hela skolan samlas for lite peppning innan football games, typ. Hela skolan och många föräldrar samlades först utanför skolan där vi hade the homecoming parade!

Hela football laget satt uppe på två brandbilar, cross country (långdistans löpning) laget på en tredje brandbil, the homeciming court (fem tjejer och fem killar som alla fick rösta på för homecoming king och queen) åkte i fem golfbilar med en tjej och en kille i varje, sedan följde ett flak för varje grade (freshmen, sophmores, juniors, seniors) som var mer eller mindre dekorerade.

Årets homecoming tema är superheros så folk var utklädda till olika superheros. Några var också Indianer, eftersom laget football laget spelar mot i  the homecoming game på fredag är "the Indians". Lite svårt att hitta på saker att ropa då bara, ett förslag var "scalp the indians"... tror inte det är tillåtet, "kill the indians" låter inte heller så bra..

Sedan gick i alla fall alla som inte var med i paraden till läktarna vid the football field. The homecoming king and queen var announced - Nate & Haliey, två populära seniors. Sedan gick alla olika lag upp i tur och ordning och the coaches och lagledarna sa några väl valda ord. The Sheerleaders gjorde sin grej och dansarna dansade någon liten dans. Sedan sjöng vi självfallet skolsången också! Haha, något för KG det där!

Och nu är jag altså hemma igen. Får berätta mer om homecoming week en annan gång, vi har olika aktiviteter på eftermiddagarna i skolan varje dag också. Idag var det till exempel Powder Puff Football, men mer om det en annan gång!

På lörrda är det själva dansen! Och tro det eller ej men lilla jag har en date dit... Kan bli intressant! Han heter Neal och är en junior och vi har två klasser ihop, och med tanke på tjejerna i lagets reaktion när de fick reda på vem jag ska gå med så är han ganska populär.. Men men, mer om det får ni höra efter självaste dansen!

PUSS och KRAM sverige! /M

Och just ja, idag efter skolan satt jag ute i shorts och linne och solade! Underbart väder, jag höll på att dö av värmeslag! Tror minsann jag fick lite färg till och med på de 20 minutrarna jag hann sitta där! Snöar det än där hemma?

Kommentarer
Postat av: jooe

OMG maja har en date, ja är så lycklig för din skull :D glöm inte att ta kort XD

2009-09-17 @ 17:03:44
Postat av: L

Nate & Hailey! maja du lever inte i One Tree Hill, även om du gärna vill det ;)

2009-09-17 @ 17:57:11
Postat av: annica

hahahaha Neal, jag stavade hans namn Niel och Neil i mailet. hahaha oherregud.

2009-09-17 @ 22:42:21
Postat av: milla

ooh en date :D yays! ta massor av kort majs! :D



Saknar dig!<3

2009-09-20 @ 20:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0