Obama, volleyboll och homework

GOTT FOLK! Självaste Maja har tid att uppdatera den svenska sidan av sitt liv om vad som händer i den amerikanska delen! Denna vecka har det varit fullt upp, minst sagt. Mitt volleybollag har spelat fem matcher, varav vi vann två. Själv är jag nu profetionell bänkvärmare! Tror det är en lovande karriär för mig!

Jag har haft prov, och massor av läxor. För första gången också känt mig som en dum utbytesstudent när jag försökte mig på att tyda The Declaration of Independence (skriven på härlig 1700-tals engelska) eller när jag försökte mit på ett korsord om bil insurance (heh, kommer inte på det svenska ordet...) som vi fick i läxa till i torsdags. Det har jag fortfarande inte gjort. Huhum, måste göra det i helgen.

Jag har hört president Obama tala för första gången! I onsdags under seminar fick alla elever kolla på ett tag som han hade gjort dagen innan riktat till alla usas skolbarn. Ingen var tvingad att kolla på det, för tydligen hade detta tal rört upp många känslor hos amerikanerna. Många tyckte inte det var rätt att han skulle få vända sig till skolbarn, men det enda han mer eller mindre talade om var att man ska stanna i skolan och göra sitt bästa... Tydligen var han inte den första presidenten som gjort det heller, men men, amerikaner gillar att hetsa upp sig. 

Igår hade vi i hela laget (varsity, jv & soph/fresh) bus-time 4.45, vilket betyder att alla ska vara klara att åka i den fina gula skolbussen till bortamatchen i West Branch. Min första gång i en amerikansk skolbuss! Kayleigh såg chockad ut när jag påpekade det, så jag fick fint påminna henne att jag är svensk - när skulle jag åkt i en sån?

Sedan påpkade hon också att jag var "soo swedish" när jag aldrig hade ätit vissa godissaker och inte hört vissa låtar. Anyway, en match spenderad på bänken och sedan en låång varsitymatch på läktaren innan vi återvände till wilton vid halv tio, med självklart ett snabbstopp på donken!

Well, Ill talk to you later! hehe, nästa vecka är homecoming week får ta och berätta mer om det när jag vet mer om det! Puss och Kram.. eller nått!

/M

Kommentarer
Postat av: annica

Svara på mitt mail! Jag har oerhört spännande nyheter att berätta.. Hihi. Och förresten, skulle vi skype:a imorgon typ 5, 6 eller när det nu var?? :D PUSS!

2009-09-12 @ 18:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0