"Oh, No! No ties flipped over your shoulder!"

Jag sov riktigt djupt inatt. Så djupt att jag vaknade och var chockad över att jag fortfarande var mitt i min queen size säng, i mitt gröna rum, mitt i Moscow. Efter ett tag insåg jag att det var för att jag drömde att jag åkte hem, och troligen gick och la mig i min 120säng.. i mitt beige/brun/röda rum. Konstigt att vakna i "fel" rum var det i alla fall.

När väckarklockan ringde, och jag kom över chocken, klädde jag mig i mina högklackade skor, svarta dresspants, och gröna fintröja. Senior Etikett Dinner var på schemat. Efter första lektionen, och en sisådär tio minuter in på andra, blev alla seniors, kompletta med finkläder, inpackade i två gula skolbussar.

Vi arrivade på St Ambrose College i Davenport typ en halvtimme senare. Dags för att bli fina damer och herrar, med perfekt beteende. En stor sal var uppdukad med runda bord, med gafflar och knivar åt alla håll. En fyrarätters middag väntade. Salad - Grönsakssoppa - Grillad Kykling med Potatis och Majs - Cheesekake med Jordgubbar. Faktiskt riktigt gott, och riktigt roligt att se alla försöka äta med både kniv och gaffel, haha.

Alla såg så fint obekväma ut, och absolut inga armar på bordet. Under hela tiden var det en dam som gick runt och berättade hur vi skulle äta, med vilka bestick, och allt annat. Ganska tur det. Alla skulle varit extremt lost annars. Efteråt hade vi en liten guest speaker, som pratade om hennes son; Ali Farokhmanesh - en känd basketspelare i Iowa.

Efter en klass-bild på alla under ett stort träd mitt på campus, var det dags att packa in oss i bussarna igen och återvända till vårt gamla beteende. Faktiskt en ganska så kul upplevelse. Speciellt kul att se alla uppklädda!

/M


Kommentarer
Postat av: jooe

miss you so much <3333

2010-04-22 @ 23:40:14
Postat av: Mami

Jag antar att du klarade dig finfint! Äta med kniv o gaffel kan du väl ganska bra!

Puss

2010-04-23 @ 10:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0