Promanade, Prom, Post Prom

Såååå. Prom. Ni har sett bilderna. Då är det väl bara själva berättandet som återstår. Dagen var så sjukt lång, med så många små händelser, så jag har inte orkat skriva det förut. Får se om jag orkar igenom allt nu.. Tror nog det ska gå.

Amanda väckte mig med ett sms sådär runt nio på lördagsmorgonen. Kvällen innan, kanske jag ska börja med att berätta, åkte jag amanda och cami till Muscatine för att inhandla nödvändigheter till dagen därpå. Till exempel hårspråy, fler hårnålar, nagellack, och lite sånt smått och gott. Men i alla fall så smsade hon mig och undrade om jag ville göra mig iordning hemma hos henne. Vaknade, pratade med Dia, duschade, och vid elva kom amanda och plockade upp mig.

Vi gjorde oss iordning, även fast vi inte riktigt kände för det.. faktiskt så kände vi mer för att göra oss iordning kvällen innan, men det blev i alla fall av till slut. Och vid två åkte vi tillsammans med amandas mamma hem till cami, för att ta bilder osv. Där mötte vi också upp med jordan. Bilderna där vi står framför en buske, och det blåser storm, är därifrån.

Vi gav oss av igen till Promanade (i skolan, gympasalen. alla par går framför alla och visar upp sina klänningar, och allt sånt.) Vi tänkte att vi kunde kolla på det innan vi gav oss av för att äta. Men icke. När vi väl kom dit tvingades vi att gå vi med. Vi gick alla fyra tillsammans, vilket är en aning töntigt egentligen - men vi hade helt enkelt inget val. Lärarna tänkte ine låta oss gå och sätta oss när vi alla såg så förtjusande ut.

Vi igenomled det. Så i ett hur långt led som helst och väntade på vår tur i en evighet, vilket gjorde att vi inte såg många andra klänningar än de precis framför oss i kön. Dumma lärare. Men vi överlevde, även då jag fick en aning ont i ryggen av att stå i högklackat så länge. Efter det begav vi oss ut till parken ett kvarter bort från skolan, och tog alla bilder under det fina vita trädet.

SEDAN, gav vi oss av till Muscatine. Mer bestämt The Button Factory - vilket faktiskt är en restaurang, precis bredvid Mississippi (tror det förut var en riktig knapp-fabrik.) År riktig god mat, även då det blev lite för mycket salad och bröd innan själva maten kom in... så det mesta av huvudrätten fick åka med hem igen i en liten kartong i äkta amerikansk anda. Vi åt, och sen hade vi över en och en halv timme att döda.

Vid denna tid spöregnade det. Med lite svårigheter kom vi in i bilen igen utan att bli allt för dyngsura. Den första planen var att åka till the Muscatine Mall, vilket är en mer eller mindre övergiven mall, och ta kort där inne eftersom det rained cats and dogs (märkligt amerikanskt ordspråk.) Men väl på parkeringsplatsen regnade det ännu mer, och ingen av oss ville gå ur bilen. Så vi stannade helt enkelt en och en halv timme i bilen. På parkeringsplatsen. Och vi hade hur kul som helst!

I alla fall, till slut blev det dags att åka till självaste Prom. Liknade på något mystiskt sätt en mellanstadiedans. Med två undantag - stolarna stog runt bord och inte runt dansgolvet, och folk dansade faktiskt. Annars var det sig likt. Ballonger. Lärare som höll koll på vem som kom in - lämnade man stället kunde man inte återvända in. Men det var faktiskt oväntat kul! Som jag sa så dansade alla, och om man själv är den som inte dansar är det man själv som ser töntig ut. Och uj så vi dansade. Haha, kul var det!

Åtta till elva höll sjävla prom på. Sedan var det dags för Post Prom, eller After Prom som det också kallas. Denna del av prom hålls i själva skolan. Och tack gode gud, innan den började åkte vi hem och bytte till mjukisbyxor och tshirts! Min klänning må ha varit fin, men ont gjorde den! Den glittriga toppen skavde mot och under armarna, och de små "stängerna" som höll toppen uppe stack in i mig när jag satt ner. Wonderful!

Om man kom efter tolv fick man inte komma in i skolan. Vi kom ungefär tre minuter innan. Alla slussades vidare till The Auditorium, också kallat The Junior High Gym, och satt oss i publiken med alla andra. På scenen kom en gubbe ut - en hypnotisör! Tjugofem frivilliga fick gå upp och sätta sig på scenen, och sedan började det! Måste ha varit en av de mest surrealistiska och roligaste saker jag någonsin sett! Hälften av folket på scenen funkade det inte på, men de som de funkade på var så sjukt roliga!


the volunteers


"It's really really warm, lean back and enjoy the warm weather!"


"Here's some sunscreen for you.."


"Your're in a band, playing your favorite instrument, and you're really good!"


"...and sleep."

Det höll på ungefär en timme. Sedan gick alla till matsalen och fick glass eller walking tacos (liten påse taco chips som man fyller med köttfärs och grönsaker, och så äter man det rakt ur påsen.) Jag åt en halv glass. Är inte direkt hungrig efter glass halv två på natten.. oftast. Sedan gick vi alla till the high school gym. Där fanns en stoor uppblåsbar hinderbana á lá skumgummiland, en mekanisk surfbräda (typ som en tjur, fast surfbräda) och lasertag. Vi satt på golvet och stirrade framför oss. Vi var trötta. Och allt var tråkigt.

Sedan blev det dags för prislotteri. Ett Wii, en kontorsstol, två 19" flatscreen, två minikylskåp, och lite annat lottades ut. Med min enorma tur vann jag inte ett skit. Halv tre var lotteriet slut, och alla gick hem. På vägen ut fick alla varsin vattenflaska. Inuti fanns godis och ett presentkort - mitt var på $25 till Best Buy (en elektronikaffär), tror jag ska köpa mig en skiva eller två.

Jag var hemma igen och passed out i min säng vid fyra. Dagen efter gick jag upp vid tio - dags att åka på luch till the McMahons.

/M


Kommentarer
Postat av: jooe

skulle älska att ta en 2 timmarsfika med dig <33

2010-04-30 @ 19:02:59
Postat av: farmor och farfar

Tack för din livfulla berättelse. Nu har vi också varit med om en PROM. Kram.

2010-05-01 @ 11:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0