Don't Text and Drive

Så det finns ett litet fenomen här på andra sidan atlanten, som jag aldrig hört talas om tidigare. Kanske är jag en seg person, och det är jättevanligt hemma också, men jag han en känsla av att det inte är så. Detta fenomen kallas Texting While Driving, altså folk som smsar medans de kör bil. Sjukt egentligen! Men jo så är det, jag har till och med sett det med egna ögon fler gånger än en.

Det är ett så pass stort problem i detta land att Oprah gjorde ett program om det. Och det programmet är nu alla i min skola tvugna att se under seminar-tiden (tjugo minuter efter lunch då vi sitter i klassrummen och inte gör ett skit.) Nog för att det är ganska bra, men lite långtråkigt också.

Jag tycker det är sjukt hur många som faktiskt smsar medans de kör. Nu har vi fått pappre från skolan som vi ska skriva på som intygar att vi inte tänker göra det mer. Heh, för min del blir det inte så svårt att lägga av. Har ingen bil. Inget körkort. Och jag kan inte ens prata och smsa samtidigt, no way att jag kommer försöka köra bil!

/M

Kommentarer
Postat av: L

fick genast upp en bild i huvudet på mamma som smsar och kör samtidigt. mohahah! vilken bild! nej nu ska jag inte vara dum ;)

2010-02-24 @ 16:34:21
Postat av: Mami

Dumma Lisa! Skulle aldrig göra så...........?!

2010-02-24 @ 18:46:53
Postat av: MAJA

hahahahaha, vilken syn! Klockren bild, jag skrattade rakt ut när jag läste!

2010-02-25 @ 01:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0