Olympic Gold

Klockan är halv två, en måndag, och endå sitter jag i pyjamas i min säng och kollar på tv. Snow day? Nope. Nog finns det snö ute, men inte  tillräckligt för att Iowaianerna ska vara rädda för att åka bil. Så varför sitter jag då inte och tråkar i skolan istället?

Det mina vänner, ska jag berätta, Dia tittade nämligen in i mitt rum imorse, innan min väckarklocka ringde, och frågade om jag ville stanna hemma idag. Visst! Michael mår nämligen inte så bra, så hon undrade om jag kunde vara hemma med honom tills Jim kommer hem. Of Course - det betydde ju sooovmorgon! Jim jobbar natt, och kommer hem runt elva på morgonen. Först tänkte hon att han kunde skjutsa mig till skolan när han kom hem, men han frågade om jag inte hellre ville stanna hemma. Och faktiskt, tvn kändes mycket mer lockande.

Så nu sitter jag här. Läste på facebook precis att Sverige fått sitt första OS guld! Nice jobbat Kalla! I lördags var jag hemma hos Dominika, och vi satt och pratade om Hockey och OS. Hon var helt övertygad om att Tjeckien alltid vinner över Sverige. Oh no no, sa jag, det kan bara inte stämma. Vi vände oss då till vår bästa vän - Wikipedia - och sökte upp svaret! Och sermanpå - jag hade så rätt så rätt! De senaste 20 åren har Sverige vunnit över Tjeckien, åtta av tio gånger. Kände mig som en stolt svensk! ..Nu gäller det bara att dom gör det igen.

PPUSSS /M

Kommentarer
Postat av: Danni

"det mina vänner" Lite Tommy influens där.. haha.

2010-02-16 @ 10:52:20
Postat av: Sv

Okej, det ska jag påminna dig om, varför om jag får fråga? hehehe

2010-02-19 @ 09:37:02
URL: http://danielabahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0