Five plus One plus Eight

Känns som om det var år och dar sedan jag sedan skrev. Mycket och inget har hänt under den tiden. Som sagt så är basketen över, så jag har inte tränat på en vecka nu, kanske kommer lisas dröm bli sann på ett par månader nu.. Man vet aldrig. Jag har egentligen inte gjort så mycket, mer än att solariumma mig (mycket fint nytt ord där). Tre gånger denna vecka har jag och Dia åkt ut till hennes föräldrar och solat. Underbart! Och en liten bränna har jag nog fått..

Imorgon ska jag, Cami och Amanda åka och prom dress shoppa! Det ska bli riktigt kul! Är lite orolig bara att hitta en klänning nu, eftersom det är två månader tills själva prom - och jag har precis slutat med att träna varje dag. Ser fram emot dagen i April när jag provar den igen och inser att jag inte längre kommer i den... heheh.

Amanda har också några dagar skjutsat mig till och från skolan, Leah har varit på State Wrestling i Des Moines. Två av våra wrestlers (brottare) gick nämligen vidare till State tävlignarna. Hum, hur ska jag förklara detta? Vinner man sina matcher mot närliggande skolor under säsongen, kan man gå vidare till state, helt enkelt. Där de bästa från hela staten tävlar. Och nu har då två av våra wrestlers gjort det. En av dom har avancerat till semifinalen imorgon. Får se hur det går - GO BEAVERS!

Annars då? ...skolan går som alltid skulle jag väl säga. Mina A-dagar är sjukt lätta, jag lämnar oftast hjärnan hemma. Dataklass - Bild - Kör - Idrott/Study Hall. Extemt lätta klasser och zero läxor. Mina B-dagar däremot är svårare; Skrivandeklass - Sociologi - Engelska - Amerikansk Historia. Hjärnan får följa med till skolan dessa dagar. Jag har också läxor att göra från alla de klasserna.

Os fortsätter ju också. Jag såg Anja få sitt brons - duktig flicka! Min körlärare Mrs. Reuter frågade hur det går för oss - tre medaljer just då - och jag tror hon tyckte det var duktigt av oss. Hehe. Fyra medaljer just nu! Mycket mycket bra, jag känner mig så stolt! Fortsätt så Sverige! Dock känner jag mig gammal... de är ju mellan 16 och 20 år hela bunten nästan! (I alla fall konståkarna, vilket är det enda momentet i hela OS som Dia följer helt och hållet)

Men men. Tror det var allt. Länge sedan jag hörde från er känns det som! Men jag upptäckte en sak idag faktiskt, tiden går så sjukt fort! Det är fem veckor tills jag åker till New York (med andra ord - ingenting), typ en vecka där, och sedan har jag endast åtta veckor kvar i detta land! Och så länge man inte mäter det i hur långa sopmmarloven kändes när man var åtta - så är det ingenting det heller! Innan ni vet ordet av sitter jag där hemma igen!

PUSS PUSS /M

Kommentarer
Postat av: Mami

200 kramar till dig!

2010-02-20 @ 10:32:09
Postat av: a

Snart är du i min famn igen.. :') hehe. Imorgon ska vi prataaa woho! det var ju hur längesen som helst ju! pussss

2010-02-20 @ 21:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0