Last semester in this country

Så äntligen var alla semester tests över! Tror till och med att jag klarade government testet ganska så bra. Men jag vet inte säkert förrän måndag, då alla betyg ska vara inne. Betygsstytemet här funkar inte som i sverige, men det är lite svårt att förklara. Så jag orkar inte göra det just nu, hehe.

På måndag börjar också den nya terminen! Your last semester in this country, som Kayleigh så fint uttryckte det. (semester betyder termin, för er som inte vet det, lite fint förvirrande sådär.) Ny termin betyder nytt schema, och nya klasser. Det individuella schema systemet som gäller här, gör också att klasserna som sträcker sig över hela året, också ändras. Nya klasskamrater, i samma lektion. Om det makes any sense.

Så mitt nya schema ser ut så här:

A-DAY
Desktop Publishing (datorklass)
Painting & Drawing (bild)
Choir
PE (idrott varannan a-day och study hall varannan)

B-DAY
Advanced Composition (engelska klass, mer om skrivande)
Sociology
English
American History

Detta betyder att jag inte kommer få en enda läxa från A-days, men hundratals från B-days. Tur i alla fall att jag kommer ha study hall (en lektion där man gör läxor) var fjärde dag! Det kommer troligen korta ner mina pluggningstunder hemma.

Imorgon är det ingen skola, vi får en ledig dag efter varje quarter (halv termin). Så det blir att vara ensam hemma, vilket jag faktiskt gillar. Tror minsan jag ska tvätta kläder.. kanske till och med städa mitt rum. Men jag tror faktiskt städningen får vänta till söndag. Imorgon eftermiddag är det match igen dock, och en till på lördag. Basket tar upp en hel del av min tid.

Puss på er sverige! Vi synes snart igen! /M

Kommentarer
Postat av: Mami

Puss på dig Majs! Ha en skön ledig dag!

2010-01-15 @ 06:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0