Semester Exams

Här i amerikat är jullovet endast två veckor långt. Vilket i sin tur betyder att jag börjar skolan igen imogron. Dock är det fortfarande samma termin som innan, nästa termin börjar inte förrän om en sisådär två veckor - den 14e. Så jag har fortfarande samma schema.

Dock kommer dessa veckor vara fyllda av Semester Exams - en annan uppfinning som amerikanerna har kommit på. Istället för att ha många mindre prov under teminen har man istället ett enda enormt prov i slutet, där allt man (ska ha) lärt sig är med.. Underbart. Vilket betyder att jag måste leta i hjärnan efter saker jag lärde mig i augusti. Tror jag är ett större fan av det svenska sättet - plugga som en idiot innan provet och glöm det direkt efter. Det är mer min stil.

Så nu sitter jag här och fyller i en Study Guide för Government. Det är provet jag ser minst fram emot... det är den svåraste klassen av de alla. Innan augusti hade jag aldrig ens hört talas om 98% av vad som är på provet. Men jag får plugga. Som en idiot. Klassen tar slut efter denna termin - så efter the Semester Exam, kan jag glömma allt igen! Men först gäller det bara att lära sig allt... igen...

PUSS på er! /M

Kommentarer
Postat av: mia

och jag som trodde att man lärde sig för livet... (vad ska man med lärare till)

2010-01-04 @ 20:01:30
Postat av: farmor och farfar

En kär hälsning på det nya året med förhoppning om att alla dina exams har gått bra. Vi har vinter och kallt - utomhus! Inne varmt och skönt! Må så gott! Stor kram!

2010-01-14 @ 11:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0