I'm a Real Artist!

För någon vecka sedan stoppade en av tanterna som jobbar i skolan mig in the hallway. "I wonder if you might be willing to sell that painting to me?" Hon pekade på min pastell målning som var i ett glasskåp med alla mina blifd-klasskamraters målningar. Visst, tänkte jag, typ 10 dollar skulle jag väl kunna få för den. Jag vet inte ens om den hade klarat hemresan i min väska. Så "Sure" svarade jag.

Min blidlärare Mrs Budding sa till mig dagen efter att Mrs Brenner (tanten som pratat med mig) hade frågat henne hur mycket jag ville ha för den. Som jag skrev tidigare, jag hade tänkt mig en sådär 10 dollar, men Mrs Budding hade andra planer! Tydligen var elevverk sålda i detta land för MINST 30 dollar! Och hon sa om jag inte var totalt säker på att jag ville sälja, skulle jag sätta ett högre pris. "If you're not sure about selling it, say $100!" Woow, tänkte jag. 

Så jag sa till Mrs Brenner att jag tänkte mig $50, beredd på att gå ner ytterligare om hon sa att det var för mycket. Men istället nickade hon och sa "Check or Cash?" Jag höll på att dö! $50 för något jag var tvugen att göra?! Wiiiee! Så nu är jag 50 dollar rikare! Och min målning ska bli inramad och ges i julklapp till hennes dotter. Wow. Tror inte jag fattar vad som har hänt. Jag sålde en målning! ....wow.

/M

 


Kommentarer
Postat av: Papsi

Grattis till försäljningen. Ny karriär på gång? Tanten kanske är "konstkännare" och såg din potential inom konsten och lyckades köpa din första tavla till ett, som hon tyckte, löjligt lågt pris. Framtiden får utvisa vem som gjorde den bästa affären. :)

2010-05-27 @ 09:13:58
Postat av: annica

Gud vad häftigt! Och den var verkligen jättefin! :D

2010-05-27 @ 10:01:56
Postat av: Mami

Åh, vilken fin målning!

2010-05-27 @ 10:19:58
Postat av: jooe

va fin den va :) nu kan du köpa en riktigt fin present till min födelsedag XD haha

2010-05-27 @ 16:31:34
Postat av: Anonym

så flink du är mojsibanan! måste säga att jag är imponerad! :)

2010-05-27 @ 17:57:31
Postat av: Moster L.



..JätteFin Maja...din värme lyser igenom i bilden.

Mycket Bra...tycker en estetiskt utbildad kännare inom området..!!

2010-05-28 @ 14:32:35
Postat av: farmor och farfar

Grattis kostnären! Hur känns det att vara så begåvad? Tyvärr kan vi inte skryta med att konstnärsgenerna kommer från oss. Kram och välkommen hem, när det blir så dags!!

2010-05-28 @ 22:37:50
Postat av: Anonym

Grattis kostnären! Hur känns det att vara så begåvad? Tyvärr kan vi inte skryta med att konstnärsgenerna kommer från oss. Kram och välkommen hem, när det blir så dags!!

2010-05-28 @ 22:39:12
Postat av: Anonym

jag bjuder minst 60 dollar, men den är ju redan såld!! :(

2010-05-29 @ 21:50:18
Postat av: Dan

riktigt fin :D

2010-06-01 @ 19:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0