Small Facts

-- Under min körlektion i torsdags var det dags att prova om jag kunde låtarna även om jag inte kollade på texten och noterna. Jag sjöng, om än lite osäker på några ställen. Mrs Reuter sa att hon kunde höra när jag var osäker på låten - min svenska accent blev värre. Underbart!

-- Jag lämnade in en kort berättelse i engelskan för någon vecka sedan. När den var rättad, lämnade Ms McKenzie tillbaka den till mig med orden "I'm amazed... you have a better understanding of the english language than many native speakers!"

-- Senaste tiden har fler och fler påpekat att jag knappt har någon bryting längre. Trodde aldrig att den dagen skulle komma! Dock kan jag fortfarande inte säga några ord rätt.. till exempel Three och Wilton. Fast den senare beror troligen mer på den iowaianska dialekten.

See you soon sweden! /M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det finns hemspråksträning på KG. :-)

2010-05-03 @ 09:48:03
Postat av: annica

haha jag läste körlektion som i köra bil först, tänkte nej vad händer nu! haha sen tog min smartare del av hjärnan över och jag fattade! hehe. alltså jag kommer inte vilja prata engelska med dig länge när du kommer hem... inga mer konstiga samtal på engelska mellan oss kan jag säga redan nu!

2010-05-03 @ 21:06:01
Postat av: annica

haha din lilla tönt, trodde du på det eller? min blogg inehåller enbart ironiska och sarkastiska saker. haha. det finns inte 103 personer som skulle vilja läsa min blogg utan att få betalt för det, hehe . du är tokig du.

2010-05-05 @ 17:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0